tisdag 14 juli 2015

Sverigedräkt i miniformat / Mini swedish national costume

Hade tänkt mig att den här skulle vara klar till veckans Symöte hos Husmorsskolan, men det ville sig inte riktigt, den skall sys ihop också, sen så. Det ska bli en minivariant av sverigedräkten:) till en liten flicka långt, långt bort, jag hoppas den kommer att passa!
Mönstret har jag hittat hos Järbo det har nummer 91170. Klänningen är stickad i Järbos Soft Cotton garn med virknål nr 3,5 och jag tycker det verkar som det blåa garnet är lite knappt tilltaget, får se om det räcker till att sy ihop med. Blommorna blev lite klumpiga i Soft Cotton tyckte jag så jag gjorde mina egna varianter i restgarner från Svarta Fåret och med virknål nr 2,5.
//
This will, after I sew it togheter, be a little swedish national costume for a sweet little girl, far, far away, I hope it will fit;) I found the pattern over at Järbo with the number 91170 and it is also crochet in
their soft cotton yarn with a 3,5 european size hook. the flowers though turned out a bit bulky, so I turned to some left over yarn from Svarta Fåret in my stash and used a hook size 2,5 european.







Jaha, så här ser det ut när jag jobbar, på resa ;) Dagens, bidrag till Husmorsskolans Nya Symöte
//
This is what my work look like, as I am travelling;) Todays contribution to HNS

Ha en fortsatt skön sommar!!
//
Wishing you a nice summer!!

2 kommentarer:

  1. What a lovely national costume, love it! And those little flowers you are crocheting are adorable. Hope you are well. xo

    SvaraRadera
  2. Ska bli roligt att se klänningen när den är klar! (Fast det kanske den är nu?). Mottagaren kommer att bli jättesöt!

    (...och nu är det väl snart dags för ett Lundabesök när terminen så småningom drar igång?)

    SvaraRadera