onsdag 22 januari 2014

Mammas sjal, my mothers shawl

Köpte ett underbart handfärgat garn i Köpenhamn, när jag var där på Garnsafari i höstas. Nu har det förvandlats till en sjal till min mamma. Det är första gången jag har gjort en sjal på det här sättet och jag är riktigt nöjd med resultatet! Relativt enkelt var det också, så det är inte sista gången jag gör en sån inte! Mönstret kallas för en pytt eller pyttipanna.
//
I bought a wonderful hand dyed yarn at my  Yarnsafari in Copenhagen last fall. Now I have turned it in to a shawl for my mother. It was the first time I knitted a shawl this way and I am really satisfied with the result! It was relatively easy as well, so it is not the last time I knit one like this!
It is called a pytt or pyttipanna here in Sweden.









Mitt bidrag till Ginny´s Yarn Along idag
Joining Ginny´s Yarn Along today

Lägger in det på Husmorsskolan också, lite sent!



8 kommentarer:

  1. Oh my goodness it is gorgeous!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Kim! Bedtime here now, so Good Night!

      Radera
  2. what a beautiful shawl, such a pretty pink color and how sweet it's for your mother :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Lori, my mother really liked it:)

      Radera
  3. Schalen är jättesöt, och mönstret är riktigt roligt tycker jag. Jag har också gjort en sån, jag tror det var efter att du visat upp en pytt tidigare här i bloggen som jag blev inspirerad.

    SvaraRadera
  4. very pretty, love that shade of pink.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Emma, the yarn is hand dyed from Canada and I bought it, very expensive;) in Copenhagen Denmark!

      Radera