onsdag 18 september 2013

Västar och mössor för små människor / Vests and hats for little people

Den här veckan vill jag dela med mig av några västar och mössor, som jag stickar till små människor som behöver värme. Beskrivningarna har jag hittat i de här två fantastiska böckerna Värma en liten och Sticka och skicka. De är perfekta små projekt för restgarner, jag har gjort några tidigare också
Med dem vill jag bidra till Ginny´s yarn along idag!
När det gäller läsandet, håller jag fortfarande på med Twice born av Margaret Mazzantini.

This week I wanted to share a couple of vests and hats that I like to make for little people in need of something warm.
The patterns can be found in these lovely books Värma en liten and Sticka och skicka only available in swedish. They are perfect little projects for left over yarn, I have made them a few times before;) 
Joining Ginny´s Yarn along today!
I am still reading Twice born by Margaret Mazzantini.





13 kommentarer:

  1. They are absolutely adorable!

    SvaraRadera
  2. nice combination of colors - what a cute knits! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! I am glad you like the combination, as they are not traditional babyish!

      Radera
  3. Thanks Kim!
    This is such a great pattern, really fast and it always turns out well;)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina stickningar för småfolk! =)
    Tack snälla för kommentaren på min Caramel. Det är redan en favorit som ska slitas ordentligt i höst.

    SvaraRadera
  5. Vilka söta plagg!
    Och så fint att de skickas till behövande!

    SvaraRadera
  6. how adorable karin-ida! these wee knits are sure to be very appreciated!

    SvaraRadera