tisdag 11 mars 2014

Symötestisdag - Samlade UFOn /Gathered UFOs


Idag är det symötestisdag, det var ett tag sen jag var med, har en hel del runt öronen, som vi säger här i Österrike. Nåväl, hade tänkt att jag skulle avsluta mina UFOn i helgen, men vad hände, jag startade ett projekt till! En Milo till en liten ny världsmedborgare, har stickat den tidigare, här och här. Gillar verkligen den här modellen, går snabbt och sticka och blir såå fin. Här är alla mina UfOn:
//
Today is meeting at Majas Husmorsskolans Nya Syförening, I have not posted in a while as I have been really busy. Anyway, I thought I was going to finish my UFOs this weekend, but what did I do? I started a new project, a little Milo to a new little human being, I have knitted this model before, here and here, I really like the pattern, it is fast to knit and it turns out really nice every time, I love the braid! Here are all my UFOs:

Also joining Ginny's Yarn Along!


Handledsvärmare, mönster från Tant Kofta, bara lite längre, visst blir de fina i två färger också!
//
Wristwarmers, Pattern from Tant Kofta, just a bit longer, Don't you think they will look great in two colors!


Treochenhalvtimmarsvästen från boken Sticka och Skicka
//
Threeandahalfhourwest from the book Sticka och Skicka



Del av en vante från boken Vantar för alla årstider.
//
Part of a Glove from Vantar för alla årstider.


Handledsvärmare, mönster, sammanplockat av mig själv
//
Wristwarmers, pattern put together by myself


Beskrivning till Milo hittar du här
//
You can find the pattern for Milo here

Kika in på Husmorsskolan för att se vad alla andra pysslar med på Symötet idag!
//
Joining Symöte at Husmorsskolan today!

12 kommentarer:

  1. Projekten samlas lätt på hög :-) själv var jag i söndags lite nöjd då jag bara hade 3 projekt igång men nu har jag helt plötsligt 5....

    SvaraRadera
  2. Men så mycket fint du har där, man kan få ihop lite saker som inte är riktigt klar "ibland"

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj, vad mycket fint du gör!

    SvaraRadera
  4. everything is looking so pretty, enjoy your knitting karin-ida!

    SvaraRadera
  5. The little Milo jumper is very cute.

    SvaraRadera
  6. Love your Milo, I recently made an Abernathy with a similar cable pattern. Your colourwork looks lovely too

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! I just finished it! i tried the Icord bind off, pictures to come!

      Radera