tisdag 8 maj 2012

Rätstickade babybyxor / blivande halsduk


Sisådärja, nu är de fina byxorna till blivande grannbebis färdiga! 

Här på drops hemsida finns mönstret!

Bebisen ska komma nu i maj och han ska få byxorna tillsammans med en fin randig body från polarn och pyret som jag köpte i Stockholm i helgen när jag var där och sightseeade med sex! kompisar ifrån Wien!
De fina bilderna har min duktiga dotter Andrea tagit i vår trädgård här i Wien.

Hon har också tagit bilderna på mitt nästa projekt,

som är en virkad halsduk till min sons flickvän, som bor i Argentina.

Det mönstret är från en tyskspråkig virktidning som heter "Häkeln".

4 kommentarer:

  1. vilka fina byxor.. de såg inte så svåra ut att göra heller. ska nog kolla in på den beskrivningen =) tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Nej det är inte svårt, är lite längre än man tror att sticka men roligt att sticka runt runt hela tiden;)

    SvaraRadera
  3. Gillar byxorna skarpt!
    Och ja, de ser enkla ut att göra. Gillas!
    Jag som hade tänkt att nästa projekt jag påbörjar är en liten kofta... ja,ja, vi får väl se...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till, de är roliga att sticka!

      Radera