onsdag 10 juli 2013

Örngott och ett memory / Pillowcases and a memory

Vilken tur att du var lite sen Maja, med symötet, jag kommer knappt fram till en dator de här dagarna;)
Men här kommer ett litet bidrag till ett somrigt symöte!

Till hösten får jag åtta nya barn i förskolan och nog ska de väl ha fina örngott till vilan eller hur! Så jag sydde på deras namn och en blomma, hoppas de sover gott;)

//

This fall I will have eight new kids in my group in Kindergarden, I thought they needed nice pillowcases for their afternoon rest. So I applied their names and a flower to the pillowcase, I hope the´ll sleep well;)






Jag gjorde ett memory också åt barnen, eftersom vi ska jobba mycket med färger i år!

//

I made them a cardboardmemory as well, as we will work with lots and lots och colours this year!



5 kommentarer:

  1. Vilket fint välkomnande att få ett alldeles eget personligt örngott. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är ju inte alltid lätt att börja på förskolan...

      Radera
  2. Så fina örngott du har sytt, gulligt.

    SvaraRadera
  3. Jätfina. Vad kul för barnen som kommer att få egna örngott.

    SvaraRadera
  4. Åh, min son är tre år och tänk om han hade en förskolefröken som du! Wow vilket engagemang, och så fina de var! Kanske kan prova mig på att göra ett endaste i alla fall :)

    SvaraRadera