tisdag 16 april 2013

Inreder nytt rum / Decorating a new room





Nu när vårt äldsta barn flyttat hemifrån, ända till Sverige... så blev det ett rum över i huset. Gissa vem som genast kom på den briljanta iden om ett syrum!!
Just det jag själv.
Jag inreder så smått efter hand och de här "jeanskorgarna" var något av det första jag skapade i mitt nya kreativa rum. De får härbärgera smått och gott som man behöver ha till hands när man syr och eller stickar/virkar.
Jag har plockat fram mina fina knappnålar också som jag köpte i en liten affär i Tyrolen när vi var där på semester.
Dagens bidrag till Husmorsskolans Symöte, se här vad de andra hittar på i vårsolen!

//

Now as our oldest daughter moved out, all the way to Sweden... we all of a sudden had a spare room. Guess who came up with the bright idea of a room for crafting!!
Me of course.
I am decorating it slowly, little by little and these "jeanbaskets" was one of the first things that I created in my new creative room. I put practical things for knitting and sewing in them.
I also started using my beautiful pins that I bought in Tyrol on our latest vacation.
Todays contribution to Husmorsskolans Symöte. Here you can see what the other members have created this week!

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jamen visst är det fiffigt! Har så många gamla jeans som bara ligger där och vill bli använda till något!

      Radera
  2. Snyggt!
    Och bra idé med syrum!!! :)
    Jag bor på 20kvm och hivade upp symaskinen på vårt liiiillla köksbord idag...
    ...har lokal där jag hoppas att fixa mig en ateljé i år. Vore toppen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är inte bara en bra ide utan höjden av lyx, och lite kompensation för att barnen börjar bli vuxna och flyttar hemifrån! Jätte skönt att alltid ha sakerna till hands!

      Radera
  3. Härligt med ett syrum. Fina korgar.

    SvaraRadera
  4. Knappnålar från Tyrolen! Jag tror jag svimmar...;) Det låter så romantiskt på något vis! Och vackra var de som bara den - och vilka finurliga jeanskorgar. Ska bli roligt att se syrummet ta form!

    Visst är det lite lustigt att tänka sig att du bor i Österrike - som jag har en så romantisk bild av. Och jag i Värmland - som du ju längtar till ibland! Tur att vi kan dela med oss av våra respektive världar:)

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen Maja, Tyrolen är ju romantiskt, väldigt vackert och oerhört "gammaldags" . Wien, där jag bor är en storstad med både för och nackdelar, men det är romantiskt här också ibland. När jag i helgen var med en väninna, som spontant ringde för hon hade två gratisbiljetter över, på Wiener Musikverein på en Mozartkonsert, då kände mig priviligiad att bo i denna vackra stad!
      Men som du vet, ibland saknar jag de värmländska skogarna och livet där också!

      Radera
  5. Okay those jean baskets are awesome!! Love them.

    SvaraRadera
  6. Praktiskt och snyggt! Min mamma har såna knappnålar, de är så fina :) När jag var liten ordnade jag om dem så att de satt i regnbågens färger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är de fina, jag får lust att sy när jag ser dem!

      Radera
  7. Jag gillar dina jeanskorgar skarpt! Supersnygga!

    SvaraRadera